Glitter Words

Thursday, February 9, 2012

Sambutan Maal Hijrah 1433H (ni pun entry lame terperam..camner leh lupe nak post!

Ini cerita 1 Muharram aritu bersamaan 27 November 2011 masihi.. Aku join perhimpunan Maal Hijrah 1433H Peringkat Kebangsaan yang diadakan di Dewan Plenari PICC. Saje first time join ni sebab nak penuhkan aktiviti dalam LNPT disamping nak baju kurung+tudung free..hihi :P

Kementerian aku hantar 40ahli kontinjen pada hari kejadian, 9 pompuan 31 lelaki. cuma yang xberapa nak best sbb baju melayu n baju kurung kontinjen langsung xsedondon. totally different! lelaki pakai baju kaler purple  pink n pompuan pakai baju kaler biru..hahaha see betape kontra nye we ols.. rase malu jek aritu tgk kontinjen2 dari lain-lain kementerian sume sedondon je laki pompuan. we ols je cam pengantin bergaduh xsependapat kaler baju..hahaha.  sume ni salah tailor Omar dot..dot la last minute baru bgtau kain xcukup so xleh buat kaler yg we ols pilih n die main sesuke hati die jek choose kaler yg die suke. huh! yg sebenarnya kain tu cukup je mulenye tp sebb die byk amik tempahan dari kementerian2 lain so tu yg jadi x cukup. Dasar tamakkkk!. itu belum lagi bab ukuran baju xsame dgn tuan empunya badan..arap je dtg ukur badan memasing tp hasil jahitan hampehh sangat mengecewakan. smpaikan ade ahli kontinjen lelaki yg terpakse pakai baju melayu dengan slack hitam sbb seluar die langsung xlah masuk badan..ape kes!

Yang pompuan pulak ukuran baju sume ok tp pemilihan kain plak alahai sedih tau..kain cam makcik2..huhuu. tp kalo ikut kate tailor tu kain tu dah baik sangat dah..batik 1 malaysia katenye..dats y caj sampai rm200 sepasang.  perghhh untungla badan.  taun depan aku nak belajar menjahit la leh wat untung byk..senangnye org cari duit kan!

cerita pasal majlis plak, overall majlis berlangsung dengan jayanya mengikut perancangan. of coz la Agong, PM, TPM n ramai gak la menteri-menteri lain datang. sume VVIP tu harusla performance pun terbaikkkkk. kalo xsilap aku ade siaran langsung jugak tp malang aritu kemeramen tu kat focus kat aku so xdapat masuk TV. penat je aku kontrol duduk n bajet cun tau! hahaha.

entry ni xde gambar pasal aku malas nak tranfer pic dari hp ke pc. nnt2 kalo terajin aku masukkan kendian. ala lgpun bkn pic ape sangat, pic empunye badan je pun..:P

No comments:

Post a Comment