Glitter Words

Thursday, February 9, 2012

Cameron with LOVE ^_^

That was my 1st trip in 2012..last minute planned with my mom n my brothers. dan yg bestnye sempena my 27th birthday..kire vacation cum birthday celebration la..hihi tengs my hubby yayang! cayang u.

sneak preview dulu..:P

31.12.11 - kami bertolak dari umah di Putrajaya kira-kira jam 9.00 pagi. ikut highway smp tapah. alhamdulilah trafik pada hari tu berjalan lancar walaupun mase tu cuti sekolah. pegi naik wiraku tu je. alhamdulilah kuat lagi die memanjat bukit cameron tu walaupun muatan penumpang max! hahaha. lebih kurang 5jam perjalanan (tolak benti makan, kencing, isi minyak) kami pun sampai. destinasi pertama kena p setlekan tempat tido dulu. aku menginap di apartment lily, tanah rata dengan bayaran RM250 pernight. mahal jugakla biasela season peak..time cuti sekolah kan. nak stay umah persekutuan apartment dengan bayaran rm50 xdapet..manjang je fully book. huhu

lepas dan setle tempat tido, we ols decide nak rest dulu barang sejenak..lagipun xdapet nak berjalan time sampai tu ujan turun dengan melebatnye..huhu sejuknye tuhan je yg tau. nasib baik ade en.hubby leh la mintak haba sikit. hahaha. tp yg herannye si kecik aku bukan main seronok die xrase sejuk pun..selambe je pijak lantai simen dengan xberstokin..ke hulu kehilir excited kemain die. aku yg dah tua ni nak pijak lantai pun bercinta rasenye...huhu sejuk smp ke tulang. T____T.

Then mlm tu lps mandi siap2 we ols decide nak keluar p pasar malam tanah rata. luckily aku datang ari sabtu so malam tu leh la p pasar malam. target utama nak beli jagung bakar..ngidam ni dari bawah lagi dah kabo kat en.hubby nak cari jagung. tp si kecik aku mengantuk n tido plak die..so xdapet la nak berjalan round2 pasar malam..tgk gitu2 je dari tepi..xlalu weyh nak dokong budak 12kg tu..tido plak tu. so akhirnye we ols terus ke tempat makan fov en. hubby restoran ikan bakar nik. first time pegi restoran ni mase honeymoon dulu..try sekali terus lekat di hati en. hubby..ikan bakar die sedap n masakan ala2 siam tu pun bleh masuk tekak la. tp aku je yg xmakan sangat sbb mase tu tgh loya2 pening..so aku makan bihun tomyam je buat alas perut. mmg xbest kalo berjalan time awal2 peknan ni, selera kurang n cepat sangat penat. tp sbb nak bawak si kecik n beloved mom n siblings lain so xterase sangat la penatnye..hepi je kami kat sane walaupun pegi xlame pun 2hari semalam je.

1.1.2012 - hari ni bangun pagi seawal mungkin. time chekout ialah 12t/hari tp sbb nk berjalan byk tmpt so lam kul 9 tu we ols dah ready to check out. first destination terus ke brinchang..nak pegi pasar pagi sane bli sayur2 n strawberry farm. tp masyaallah orang adalah sangat meramai smp paking pun susah..sudahnye we ols benti kat pasar je bli sayur sikit xpegi pun strawberry farm. xpela lain kali bleh pegi. aku xleh bersesak2 sangat nnt muntah. lepas bli sayur sikit, mak aku je yg bli aku lgsng xbli sbb mmg xmasak pn kat umah sejak peknan lagi..hihi. then we ols benti kat nursery jual bunga..saje nak ambil2 gambo. banyak gakla gambar yg diambil kt sini..bunga2 die lawa2 geram je nak bli tp nnt misti kompom xidup kalo aku tanam..so tumpang amik gambar jela xbli papepun kt situ..hihii jgn mara arr tokey nursery. :P

then perjalanan diteruskan dengan menyinggah kat gerai2 tepi jalan tu bli souvenier sikit..tp aku lupe lak kat mane aku singgah pendek kate sepanjang jalan tu ade je tmpt kami menyinggah kalo xbli pun duk cuci2 mate je org sangat ramai..seronok je tgk gelagat orang. n last destination teh barat. xpegi teh boh plantation sbb aku xlarat nak jalan panjat bukit lgpun ladang tu jauh kedalam..mcam buang mase je. lepas amik gambar lebih kurang sbb ari ujan..huhu kami meneruskan perjalanan pulang ke putrajaya. tp ade singgah lagi kat bidor bli buah2 plak..hihi :D

k jom layan picas as usuall dari FB aku la..hahaha :P