Glitter Words

Thursday, February 9, 2012

Perkembangan rumah Qaseh sehingga Feb 2012


bile nak bercerita pasal perkembangan umah misti ati berbunga riang..rase best semacam. agaknye sume org yg pertama kali memiliki umah misti rase camni kan. tu cara2 umah masih dlm pembinaan belum siap sepenuhnye..hihi perasaan oh perasaan bersabarla wahai ati..:D

ok straight to the point..umah qaseh dah siap dalam 50% atau dalam bahase mudah paham dah berdinding, berbumbung cume belum diplaster jek lagi. kirenye dah nampak mcm rumah la xdela nampak rangke je. heee alhamdulilah semuanya berjalan lancar.  ari selasa cuti thaipusam airtu, aku, echa n en. hubby ade buat lawatan tapak ke rumah qaseh..tgk rumah contoh yg hampir dah sempurna. mase pegi petang tu ade jugak 2-3 org yg turut hadir same..ade yg dtg nak tgk umah n ade yg tgh nk cari umah. misti diorng pn xsabar nak ade umah sendiri mcm aku..hehe. selalunya aku tgk perkembangan umah ni melalui blog en. kazman @ menarakehidupan.blogspot. Beliau ni antara pembeli awal umah ni yg rajin buat lawatan tapak. terima kasih ye en. kazman sbb sudi berkongsi status perkembangan umah kite beserta info2 yg berguna. kalo nk arap aku n en. hubby kami setakat pergi tgk n balik jela..bkn kami reti pun bab2 pembikinan umah ni. mujur jugak en. kazman ni rajin bersembang dengan penyelia n buruh binaan so dpt gakla korek2 cite sebenar disebalik pembikinan umah ni.. terima kasih sekali lagi. :D

ok jom kite lihat gambar2 sekitar perkembangan pembinaan umah qaseh..gambar2 ni sume aku amik dari blog en. kazman n dr facebook oficemate sbb sll time dtg tu xplanning so misti xbawak camera nak snap2. xpe lain kali aku tonjolkan imej gambaran sebenar dari dslr ku k..tp xtau la bile..hahaha.


rumah contoh..cantik kan moden design..auwwww



hall


hall n view dapur sket..:P


dapur..just nice xbesar n xkecik sgt..ala bukan rajin ngat tuan umah nak masak pon..hihi


toilet 1


pintu masuk


halaman umah @ parking



* kalo pembikininan umah ni berjalan lancar n laju macam sekarang insyaallah ujung taun ni umah qaseh akan siap sepenuhnye. yeayy..tp umah ni mayb kami xduduk atas sbb2 tertentu..kalo aku bersedia nk sewakan nnt aku akan advertisekan k..:D

1 comment:

  1. Salam, kalau ada owner-owner rumah Desa Sri Qaseh yang ingin menjual rumah anda, sila hubungi saya, 017 633 0132 (Khairul - Property Agent) .

    Ramai buyer menanti.

    Tq

    http://www.kproperty.my
    http://www.mudah.my/khairulproperty

    ReplyDelete