Glitter Words

Tuesday, February 14, 2012

My lovely Aleesya 2nd Birthday Present

Salam n hye,

Arini nak cite pasal my aleesya. 7.3 ni genapla usia anak dara aku 2 tahun. alhamdulilah echa membesar dengan sihat, cergas dan cerdas. sekarang dah 12kg++. mayb berkat susu ibu. Alhamdulilah, dalam kesibukan bekerja aku masih mampu n berjaya menyusukan anak aku hingga usia 2tahun...syukur ya Allah :D.

Bersempena dengan aleesya's upcoming birthday this march, aku n en.hubby dah planning nak belikan sebuah basikal untuk my aleesya. sementelah die nampaknye suke sangat dengan basikal. kalo bawak pegi berjalan kat taman petang2, pantang die nampak basikal orang nangis2 nak naik..huhu. sebab tengah ade duit sekarang so we ols decide nak beli awal2. xkesahla kalo besday die lambat lagi pun..nnt kalo ade rezeki lebih ari kejadian boleh belikan adiah yg lain plak..aku sendiri pun ade planning tersendiri. basikal ni adiah dari en.hubby. n aku nnt rasenye nak bukakkan akaun saving ASB tuk echa. untuk education planning die..tambahan kepada pelan insurans + education yg aku buat utk die lame dulu.

so pade weekends aritu, aku n en.hubby planning ke chow kit untuk cari basikal for my aleesya. sblm tu aku cakap kat en.hubby utk benti lunch dulu kat kg. baru. dah lame xmkn kat sane. tp en.hubby suggest makan kat restoran tat nasi ayam sri rampai. katenye nasi ayam die sedap siap masuk JJCM lagi. sbb perut dah lapa aku pn setuju je, xkesah sebenarnya makan kat mane2 pn janji dpt makan...heee. so bermulalah pencarian kami menggunakan khidmat papa go hp en.hubby mencari lokasi letaknye Tat Nasi Ayam. En. hubby siap pesan kat aku jgn marah2 kalo xjupe..sbb kdg2 gps en.hubby ni bukan leh harap sangat. paham sangat dah upenye laki aku perangai aku ni, jenis xsabo. hehe. sbb mood baik n xnak rosakkan plan cari beskal utk ank kesayang aku iyekan je kate en. hubby n siap gelak2 dengar die cakap gitu. yela sayang ai janji akan cube kurangkan temper n sikap kurang sabar ai ni slow2 k..heheh


lepas pusing kiri pusing kanan mengikut direction yg diberi oleh Cik GPS ( sbb suare pompuan so cik la kan..hihi) akhirnye jupe jugak tmpt yg dituju. mase smp tu restoran tu tgh ramai jugak tp masih ade tmpt duduk kosong. aku, my aleesya n en.hubby terus duduk n order. lapa n dahage sangat yela dah dekat pukul3 belum makan lagi..dahla pagi tu bekpas cucur kodok je..heheh. kami order nasi ayam biase 3, air bandung cincau for me n teh ais for en.hubby. for my aleesya minum air masak bekal dari umah je. hehe. ok ape elok utk kesihatan, bdk kecik xleh byk minum air manis2!

lepas dah siap makan kami terus ke jalan chow kit utk cari basikal. tp dalam perjalanan echa bleh plak tido..ngantuk n kekenyangan la tu..hihi. aku kate kat en.hubby die jela p cari aku tggu lam keta je, kesian plak anak tido nak bawak lam panas. aku serahkan bulat2 n yakin dengan pilihan en.hubby. utk anak die jugak mistila cari yg terbaik..cume aku pesan kalo lebih dari rm200 xyah la bli nnt try cari tempat lain plak. ssb bajet kami pun mmg 150 ke bawah..heheh :P

lebih kurang setengah jam tggu, dari jauh aku nmpak en.hubby senyum2 bawak beskal echa..bkn ride maksud aku bimbit beskal gune tangan. beskal kaler shocking pink..jauh lagi dah nampak. cantik! pandai en. hubby pilih. nasib baik time tu anak aku tido kalo x misti bising mulut die nmpak beskal..tu pun aku leh agak time die bangun nnt misti die 'hah' terlopong mulut terkejut tgk beskal tu. kelaka n comel jek..hihi.

mlm tu my aleesya berposing sakan dengan basikal baru die. suke sangat die. berbaloi rase berhabis duit pun tgk die bahagia. we love u sayang..infinity!







lagi gambar my aleesya posing leh tgk lam fb aku..cam xbiase lak ye..hehehe

No comments:

Post a Comment