Glitter Words

Wednesday, November 23, 2011

update : Rumah Pertamaku :D

assalamualaikum..

Alhamdulilah, semalam aku dengan en.hubby dah submit borang permohonan loan ke BPP. (kena tunggu seminggu plak nak tau sama ada permohonan aku lulus or x.  harap2 xde masalah la..AminN) punyela lame nak tunggu dokumen complete! on my side aku dah prepare all documents needed awal bulan ritu lagi..2 ari lepas sign s&p tu aku terus prepare sume. yang lambat developer la nk sign s&p pun amik mase 2 minggu, belum lagi dokumen2 lain like akujanji,permit iklan n etc.. tapi alhamdulilah syukur sbb kes aku ni kire cepat jugak la, selalunye s&p ni amik mase bebulan gak la baru leh proceed next step.

Betul la orang kate nak beli rumah ni memang leceh n banyak renyahnye. nasib baik dulu aku pernah praktikal n kerja dekat law firm. so adela serba sedikit ilmu pengetahuan pasal ni cume ingat xingat jela sebab dah 6 taun tinggalkan. tapi ade jugakla a few things aku terkilan n kena tipu lam sedar.. aku kena bayar rm5K just for s&p rumah rm178k..mmg xmasuk akal kan. huhuhu. tapi nak wat mcm mane dah aku pembeli terakhir last2 orang kate mmg rezeki la dapat umah ni sbb buyer lame tu loan die xlepas.  kalo aku beli awal2 xpayah bayar amount ni coz s&p pemaju yang tanggung. aku minta jugak pemaju explain y mahal sangat  tapi biasela pemaju cina putar belit n aku pn xnak argue mcm2 nnt die jual kat orang lain yg sanggup bayar gigit jari je aku!!.. -___-. nak xnak lebur jugak 5K..kalo beli rantai emas ni besor dah dapat! hahaha.. xpela redha jela..biarla berkorban n susah sikit so that nnt aku akan lebih beringat n menghargai usaha aku ni kan.

semalam mase p pej lawyer NADA lalu kwsn pembinaan umah qaseh..latest umah dah pasang bingkai pintu n ade yg dah pasang batu. umah aku no 3 dari jalan besar n deret umah aku tu paling lambat diorang buat. kalo tengok umah2 belah belakang tu dah siap plaster n now dah proses penyambungan wayar elektrik..umah-umah tu mmg kena buat cepat coz owner umah adelah antara buyer2 awal projek ni. diorang sign s&p bln 2 ritu..mmg kena cepatla coz dah tentu pemaju nak kena siapkan cepat so nnti leh elak caj interest kalo rumah xdapt serah on time..kalo lambat pn xlambat sangat la n kena caj pun xdela banyak.

deretan umah aku..lebih kurang mcm ni la tp umah aku dah pasang batu n bingkai pintu.
*pic dari blog menarakehidupan.blogspot



ishhh xsabar nak tunggu umah siap! rumah pertamaku..:D

No comments:

Post a Comment