Glitter Words

Wednesday, November 23, 2011

Cerita Ibu Mengandung..:P


ini adalah cerita kawan aku, bukan aku tau..yg sedang mengandung 7minggu lebih kurang la..lately ni kawan aku tu selalu mengeluh sbb nafsu makan semakin menjadi2..huhu dulu pas puase berat 54kg but now dah ade isi ni xtau la bape kg..kalo dulu pantang nampak mesin timbang terus nk p timbang sbb confirm berat ideal kan..bt now nk tgk mesin timbang pn dah takut..waaaaa :'(.  kalo dulu pergi keja xbawak bekal now kat meja mesti ade kuih xpun biskut untuk kunyap2 smbil buat keja, men FB ataupn update belog.. agak2nye timbang nanti berape kg berat kawan aku tu kan??? :'(

Situasi ke2..dulu kawan aku ni mmg seorang surirumah yg rajin, umah mesti sapu hari2, basuh baju selang 2 hari/bergantung pade baju kotor, kalo banyak ari2 basuh..pdek kate baju kotor xkan biar terlonggok lah, baju2 yg dah siap basuh angkat terus lipat, xkan adela baju2 xberlipat..rumah mesti kemas, susunan sofa, meja makan mesti sentiase ditempatnye..but now simptom M dah makin menjadi2 dengan alasan mengandung..voley gitu??agk2 mcm mane keadaan rumah kawan aku tu sehingga 9 bln nnnt??? :'(

Situasi ke3..dulu kawan aku ni nak kate rajin sgt masak pn xlah sbb diri xpandai memasak sangat..balik2 menu yg same jugak..so utk elak suami berase jemu kenala tukar2 makan luar sekali sekala kan..but now bile dah peknen aduiii semakin malas nak masak dengan alasan penat kerja n mengandung??huh!! agk2nye berape kg berat suami hilang dlm mase 9 bulan nnnt??? hahaha

tp kan kali ni peknen xpulak mabuk2..mengidam pn belum ade lagi..mintak2 la jgn mengidam yg bukan2 kalo x puasla en. hubby melayan.


Sekarang panjang embrio dalam setengah inci / 1.25 sentimeter, saiz sebiji anggur, dan ia mempunyai jari tangan dan jari kaki yang jelas, namun berselaput. Ia seakan-akan biji kacang yang berlompat-lompat, memecut dan berhenti, kemudian memecut semula. Hati bayi terus mengeluarkan jumlah sel darah merah yang banyak sementara menunggu sumsum mengambil alih peranan ini.

yeay my baby now dah 7weeks, xsabar nak tunggu baby lahir tau!!
eh, kawan aku la...HaHaHa

No comments:

Post a Comment