Glitter Words

Friday, November 18, 2011

Hamil Lagi???..:D

cey tajuk kemain siap ade ? cam gosip lam majalah kekdahnye..hihii :P

alhamdulilah betol la tu bkn tipu-tipu tau..:D ekceli aku pn xjangke seawal ni rezeki aku untuk dapat baby ke-2. kononnye nak bagi echa genap 2 tahun tp xsempat dah nampaknye..hahaha. apepun aku bersyukur n hepi sangat dengan kehamilan kali ke-2 ni. ingat dulu mayb lambat sikit kot baru 'lekat' pasal time echa dulu genap setahun jugak baru aku disahkan peknen..byk gak la berabis duit beli peknen test tiap kali period lambat n puas jugaklah usaha xjemu2, siang malam..wakakaka,..xdela beria sangat biase2 jeeee..:P

sepatutnya aku mula dapat tau aku peknen pada 11.11.11 (cantikkan tarikh ni) lepas buat peknen test sendiri sbb period aku dah lewat 4 hari..dlm ati xrase pape pun x expect pun aku peknen sbb echa masih susu badan kan. org kate kalo susu badan sepenuh mase ni so jarak kehamilan tu mcm jauh sikit la. tp sbb aku ni jenis xnak pk2 n xsuke tggu2 ni so aku pakse en. hubby gi alamanda malam tu untuk beli pregnancy test. ala beli yang murah2 je pun..rm5.90. kalo negatif xlah rugi sangat kan..hahaha. pas je balik umah aku terus masuk bilik air test..punyerla xsesabo..lam ati ade gak cuak sikit mule2 tu..suspen je tggu satu ke double line..lbh kurang seminit camtu naik satu line..so aku cam fuhh lega la belom peknen lagi..ade mase echa nak manje2 lame2 sikit ngan papa mama die. :D. pas aku cuci test kit tu terus pegi dekat en. hubby cakap negatif pa, nasib baik..:P  aku cakap mcm ni misti kalo sape2 dengar rase aku mcm xnak lagi kan? aku bkn xnk sebenarnye, tp kalau belum 'ada' means aku punya lebih waktu utk echa n punya kesempatan utk memperkukuhkan lagi ekonomi aku..atleast smpt la hutang kereta n ptptn aku habis, so that aku leh prepare life yg lebih baik utk anak2 aku nanti..tp kalau dah tersurat rezeki aku saat ini, aku n en. hubby tetap terima dengan hati terbuka..kami memang inginkan anak2 yang ramai..n aku pn xpenah merancang kehamilan sejak bersalinkan echa..sumenye aku serahkan pada ketentuan Allah..sesungguhnya Dia maha mengetahui segala2nya..right??

Then a few minutes after,  aku pegi balik kat bilik air nak refill toiletries aku yg dah habis. aku sempat la jeling2 kat test kit tu n suprise aku cam nmpak ade lagi satu line 'positif' tp cam samar2 gitu..so aku bawak benda tu tnjuk kat en.hubby suh sahkan almaklumla aku kan rabun kot2 salah nampak xpun buat2 cam nampak ade 2 line padahal 1..en. hubby tgk pastu cakap 'xdelah ma satu line je, negatif la, tu bkn line tp kesan tanda benda tu? hahah ape u cakap ni pa, tp xpe aku paham ape en. hubby try nak bgtau. so aku pn yela kot..imaginasi je tu kot..aku ambik test kit tu terus campak lam tong sampah. malas nak pk ape dah terus ajak echa n en. hubby tido pasal dah kul 11++ n aku pn dah ngantuk sangat..

dipendekkan cite..2 ari lepas tu aku stil xperiod2..yg aku perasan aku kuat makan..kalo makan misti bertambah2..biasela sesetengah perempuan kalo nak datang bulan mmg kuat makan jugak tp aku mule rase ade sumthing x kena dengan aku ni..lain macam je rasenye..dalam hati ni kuat rase cam ade 'isi' n aku siap termimpi2 lagi aku dapat baby..like time ngandungkan echa dulu lah, aku dapat petanda mengandung melalui mimpi dapat baby.  :D

Ari ahad petang tu en. hubby ade game bola dekat persint 9. aku awal2 cakap nak ikut walopun mase tu ujan lebat dgn echa yang meragam nak tido..tapi aku tetap bekeras nak ikut jugak sbb ade agenda tersendiri..hihi aku nak beli lagi pregnancy test kat 7e flat ijau tu memandangkan tmpt game bole en. hubby dekat presint 9 jugak. nak pagi alamanda lagi semata2 nk beli benda alah tu mcm xberbaloi..n bile suruh en. hubby belikan die pulak xnak sbb katenye aku xpeknen n kalo beli lagi wat membazir je..huhu apeda u pa..x supportif langsung tau. -_________-.

lepas je en.hubby abis main bola aku terus ckp nk pi 7e nak beli test kit tu..n siap janji bkn nak test skrg nk test nanti2 lepas 2 minggu if period xdatang2 jugak..en. hubby kate ok la tp pegi beli sendiri die tunggu kat keta je. so aku pn terkedek2 pegi beli n bile smp je umah pas mandikan echa, masak nasi, kuarkan lauk utk masak mlm, aku ckp dgn en. hubby nk mandi dl sbb bdn dah berlengas xselesa..padahal sebenarnye aku nk p wat test..hahahah mintak ampun bang i mungkir janji..xtahan dah nk tau..:P mcm first test tadi jugak..mule2 kuar 1 line je..terang..tp lame kelamaan muncul lagi 1 line tp xdela clear sangat mcm first line tu..aku terus senyum  n jerit panggil en.hubby suh tgk..en. hubby datang tgk pastu ckp 'sahla tu' then terus berlalu cam tu je...aku aih org tua ni suke ke x ni???? :( aku cepat2 mandi then terus p dapur masak.. kat dapur siap senyum sorang2 tp tibe jadi sedih plak bile teringat echa baru 1thn 8 bln..owh anak aku kecik lagi..xpeke dah nak ade adik??sian echa..sedih woooo nanges mak tau! terus p kat en.hubby peluk die nangis cakap sian kat echa..en. hubby kate xde ape la kan echa dah besar lgpun die ada leh manjekan echa..xkan berbelah bahagi kasih sayang kami utk echa.. mama papa sayang echa sangat2 tau!!! aku pun dah ok cool, n terus tanye en.hubby perasaan die nak dapat bby lagi sbb tadi aku tgk cam xde perasaan je..die cakap ok hepi suke sangat tp xdela nak melompat  menjerit2 sbb suke..lelaki kan xdela over sangat cam kite org pompuan ni..hehehehe

nampak x line ke 2 tu..xbape clear pasal mase test ni baru lewat 5 ari n kualiti gambar pn very bad sorry la hp murah!



kesayangan saya..luv u syg!

ok dah tamat..

No comments:

Post a Comment